Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013

Σώσον ημάς από τέτοιες αγάπες



Artpics - Noell S. Oszvald


Ξύπνιοι και επουσιώδεις. Φίλοι και τους αγαπάμε. Στα ερωτικά τους, ράτσα δεύτερη, χαμηλή. Σάββατο πρωί. Ερωτευμένοι, λένε κι όμως. Ξυπνάνε έξυπνοι. Επιτίθενται για να αποτρέψουν επιθέσεις. Τρομοκρατούν για να μη γίνει διάφανος ο φόβος τους. Χωρίζουν για να μην τους χωρίσουν. Διαλύονται για να μην τους πιάσουν κορόιδο. Άκυρη εξυπνάδα.

Το νιώθεις όταν οι διαλυμένοι μέντορες δίνουν χρηστικές οδηγίες. Για να πάθεις τα ίδια με δαύτους. «Να μη ξέρει την αδυναμία που του έχεις, θα την εκμεταλλευτεί». Ή «μη δίνεις τίποτα από τον εαυτό σου. Τότε σε εκτιμούν οι άντρες». Ή «να μη σε βρίσκει πάντα στο τηλέφωνο. Γιατί σε θεωρεί δεδομένη». Και τη χαρά του να τιμήσεις, να φωταγωγήσεις, να προσφέρεις, να τον ακούσεις, που την πας; Η οξυδέρκειά τους; Σιδερένια μπάλα σε κομψά σφυρά – και πάνε σέρνοντας.

Φαίνεται, Κέικ, λέω, πως η αγάπη δεν είναι αρκετή για όσους δεν αγαπάνε αρκετά, θέλει στρατηγική. Πρέπει να μετατραπεί σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Ποιος θα τρομάξει περισσότερο τον άλλο: το αγαπημένο μου ερωτικό άθλημα. Ποιος θα ντρεσάρει γρηγορότερα τον άλλον. Ποιος θα αποδειχθεί πιο έξυπνος.

(Δηλαδή πιο φοβισμένος).

Ποιος θα επιβληθεί. Να επιβληθεί η γυναίκα; Τι να τον κάνει όμως έναν άντρα που του επιβάλλεται; Να επιβληθεί ο άντρας; Ποιος άντρας που τιμά το φύλο του έχει πρόβλημα με την επιβολή; Μόνο αυτός που δε μπορεί να προστατέψει.

Σώσον ημάς από τέτοιες αγάπες.

Δε θέλω να πάρω μέρος ποτέ πια σε τέτοια εκπαιδευτικά προγράμματα. Μεγάλωσα, αποφάσισα.


Δε συμπλέω.



Αποσπάσματα από το βιβλίο της
ΜΑΛΒΙΝΑΣ ΚΑΡΑΛΗ, Σαββατογεννημένη,
εκδόσεις Τσαγκαρουσιάνος (2005)



26 σχόλια:

  1. αγαπημενη και αθανατη Μαλβινα!
    καλη συνεχεια ευχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ω, ναι! σώσον ημάς!
    στην ίδια τάξη καλύτερα, παρά τέτοια φροντιστήρια...

    φιλιά μικρό μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτές δεν είναι καν αγάπες..ανόητα παιχνίδια είναι..
    Φιλιά πολλά...καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπήρχε περίπτωση να διαφωνήσω μαζί σου;; Καληνύχτα Μαρία :)

      Διαγραφή
  4. Τι με ρωτάς,
    τι να σου λέω, εδώ τα βλέπεις
    θες με κρατάς
    κι αν δε σου κάνω με επιστρέφεις

    http://www.youtube.com/watch?v=sLQVIqd0MRA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλί γυρεύω του ουρανού
      κι αυτός μου δίνει στάχτη
      μα απ’ της καρδιάς τ’ αδράχτι
      σαν θέλω να κοπείς
      σαλεύουν τα πορτόφυλλα
      κι η κλειδωνιά γυρίζει
      αέρας μου σφυρίζει
      αν έρθεις, μην αργείς.

      http://www.youtube.com/watch?v=x8X66-OM1rc

      Διαγραφή
    2. Σ`ευχαριστώ που μ`άκουσες απόψε
      η σιωπή σαν βάλσαμο κυλούσε
      από τα μάτια σου.
      Πρέπει να`χεις δει πολλά για να μη λες κουβέντα
      θα σου το πω κι εγώ απλά
      Ήσουν άγγελος για μένα

      http://www.youtube.com/watch?v=2T2Jb9RUtcI

      Όνειρα γλυκά...

      Διαγραφή
  5. ...ciao Marie, leggere parole che fanno riflettere, qualunque sia l'argomento, come la 'salvezza', dal male che sovrasta sull'uomo, è una goccia che si perde in un grande mare, ma milioni e milioni di gocce possono fare una grande pioggia...buon fine settimana. Abbraccio...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Άκου φίλη, δύσκολα χωρίς αυτόν. Αλλά ούτε με αυτόν. Τον διεκδίκησα όσο κανέναν. Μου τα άργησε τα χατίρια μου. Πολύ.

    Άκου φίλη, εγώ χωρίς αυτόν πεθαίνω, πνίγομαι. Και δεν με νοιάζει τίποτα. Δεκάρα δεν δίνω. Μην εκτεθώ στα μάτια σου. Να εκτεθώ. Γι' αυτό και τόσο ανοιχτά. Παντού να το πω. Φώναξέ τες όλες. Να το μαθουν..

    Και πως το μεγαλυτερο πράγμα στον κόσμο της γυναίκας είναι να διεκδικεί και να εκτίθεται. Τα έκανα και τα δύο. Μου άργησε το χατίρι μου.

    Δεν θα τον ξαναδώ ποτέ."

    της Μαλβίνας, εννοείται.

    Καλημέρα, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου φίλη μου σε ευχαριστώ από καρδιάς για το απόσπασμα. Εκτιμώ κάθε σου σχόλιο. Εύχομαι να είσαι καλά. Να έχεις ένα όμορφο ξημέρωμα Νάσια.

      Διαγραφή
  7. Πόσο όμορφο απόσπασμα διάλεξες!
    Αυτές οι οδηγίες χρήσεως στην αγάπη από κάθε λογής εξυπνάκηδες πάντα με ανακάτευαν!
    Και κυρίως από ανθρώπους που η ιστορία τους αποδεικνύει πως είναι δάσκαλοι που δεν κράτησαν ποτέ τα όσα δίδασκαν!
    Καλό τριήμερο κορίτσι μου!
    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οπότε έχε στο νου σου πάντα αυτό..

      "Ο έρωτας με την παλάμη του σού κρύβει όλο τον κόσμο. Μένει το φως μονάχα." ~ Γιάννης Ρίτσος

      Να περάσεις όμορφα, σε φιλώ! :))

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα Μαράκι μου
    Οι σχέσεις δεν χρειάζονται μαθήματα, το κάθε βήμα σου δείχνει το επόμενο καθώς ζεις με τον άνθρωπό σου, τον αγκαλιάζεις, σου μιλά, του μιλάς και προχωράς μαζί του … Έχει γράψει πολλά η Κάραλη και κρίμα που έφυγε τόσο νωρίς, θα είχε να δώσει με την οξυδέρκεια που την διέκρινε ακόμα περισσότερα!

    Σε φιλώ και σου εύχομαι καλό τριήμερο να περάσεις :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη προσωπικότητα. Όσο τη διαβάζω και την ανακαλύπτω μέσα από τα κείμενά της, τόσο περισσότερο τη θαυμάζω. Να έχεις ένα υπέροχο βράδυ και καλή συνέχεια στο 3ήμερο σου Λεβίνα μου. Φιλί!

      Διαγραφή
  9. Ότι έχω διαβάσει της Μαλβίνας το έχω αγαπήσει!
    Το απόσπασμα που επέλεξες υπεροχότατο!!
    Καλά να περάσεις το τριήμερο αγαπημένο κορίτσι:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kwnnie να ξέρεις ότι λείπεις από τη γειτονιά μας., Να περάσεις πολύ πολύ όμορφα!! Σε ευχαριστώ που πέρασες. Καληνύχτα :)

      Διαγραφή
    2. Κοριτσάκι μουυ!
      Θα τελειώσω το μεταπτυχιακό που με ζορίζει και θα δούμε.
      Σε διαβάζω πάντα,να ξέρεις:)
      Σε φιλώ πολύ*

      Διαγραφή
    3. Άντε με το καλό μικρή μου, σου στέλνω τεράστιο χαμόγελο :))

      Διαγραφή
  10. πανέμορφο απόσπασμα!
    περιγράφει πόσο στημένες έχουν γίνει οι αγάπες με μια δόση ειρωνείας που λατρεύω..
    μεγάλο μυαλό η Μαλβίνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έκλεινα την ψυχή μου στα κοχύλια και στα χάριζα, για να μαθαίνεις τα τραγούδια της θάλασσας. ~ Αλκυόνη Παπαδάκη

    Καλό υπόλοιπο 3ημέρου Γιάννη. Να περάσετε όμορφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κ ομως ειναι τοσο απλο το ν'αγαπας κ ν'αγαπιεσαι....
    Ανοιγεις τα χερια, ανοιγεις την καρδια κ χανεσαι στο ονειρο...χανεσαι στα ματια του, στην υπαρξη του!
    Τοσο απλα!!! Δεν χρειαζονται κανονες ουτε στερεοτυπα!
    Μονο να αφεθεις ως την γραμμη του οριζοντα του να σε ταξιδεψει....

    Δυνατη αγκαλια για σενα,μικρη μου!!!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου αρέσουν εκείνοι που δεν ξέρουν να ζουν παρά μόνο για να χαθούν – Γιατί είναι αυτοί που περνάνε αντίπερα. ~
      Friedrich Nietzsche

      Να προσέχεις καλή μου. Ανταποδίδω την αγκαλιά με ένα χαμόγελο :)

      Διαγραφή